Problém ztracených klíčů k vozidlu
Velmi často se setkáváme s tím, že zákazník ztratí, znehodnotí jeden z originálních klíčů k vozidlu nebo při koupi ojetého vozidla nedostanou dva originální klíče a poté i několik let jezdí pouze s jedním klíčem. A jak se říká: „Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne“. Poté přijdou s tím, že ztratili nebo přestal fungovat i ten poslední klíč, který měli a nastává prekérní situace. Ve většině případů se to stane v ten nejméně vhodný okamžik, kdy jsou mimo město, v zahraničí, nebo mají vyřizovat jiné neodkladné záležitosti.
Lidé se domnívají, že kontaktují servis nebo nás a během chvilky je vše vyřešeno. Bohužel, u moderních osobních vozidel, vzhledem k neustálé modernizaci a vylepšování zabezpečovacích systémů, to není vůbec jednoduché. Je to náročný proces nejen na prostředky, ale především čas. Zákazníci jsou mnohdy překvapeni, že oprava či servis bude trvat několik dnů nebo i týdnů a částka se bude pohybovat v řádech několika tisíců korun, ne-li desetitisíců…
Jaké tedy plyne z toho ponaučení? Překvapivě jednoduché. Nepoužívat dlouhodobě poslední (náhradní) klíč k vozidlu, ale vždy vlastnit alespoň dva funkční klíče. Z našich zkušeností doporučujeme mít klíče i tři, a to z velmi praktického důvodu. Jeden klíč na běžné každodenní používání, druhý klíč náhradní uschovaný doma a třetí klíč pro nouzové otevření vozidla a start. Tento tzv. třetí klíč je vhodné mít, z důvodu bezpečnosti, v rozloženém stavu, zvlášť planžetu klíče a zvlášť transpondér, pomocí kterého lze vozidlo nastartovat. Planžetu klíče je pak nutné dobře uschovat na nenápadném, ale přístupném místě zvenčí vozidla, kdy je třeba myslet i na případné povětrnostní vlivy a planžetu klíče mít ošetřenou proti korozi např. ve vakuové folii, viz obrázek. Samotný transpondér naopak dobře uschovat uvnitř vozidla. Toto řešení tzv. třetího nouzového klíče k vozidlu je zdaleka nejjednodušší, nejlevnější a velmi praktická varianta při ztrátě klíče.
Zhotovení druhého, popřípadě třetího náhradního klíče je opravdu snadné, a i cenově dostupné v porovnání se zhotovením úplně nového klíče, kdy již nejsou původní originální klíče k dispozici. Někdy se také může stát, že bude v takovém případě nutno měnit na vozidle všechny dveřní zámky, spínací skříňku, nový Immo Box atd. a to vše v autorizovaném servise…
V první foto ukázce naleznete VW Golf VII r.v. 2017, který ještě používá planžetu HU66. Pro imobilizér už nejde naprogramovat samostatný čip. resp. transpondér, ale jedině nahrát nový kompletní klíč. Proto zleva vidíte první klíč, který pouze slouží pro otevření vozidla. Zde je opravdu důležité zmiňované vakuování, protože se klíč „tajně“ schová zvenku auta, ať na něj nepůsobí nepříznivé venkovní vlivy (voda, zimní sůl, apod.). V tomto případě plnohodnotný kompletní klíč doporučujeme také zavakuovat s baterií mimo dálkový ovladač, ať se zbytečně nevybíjí. Důvod je ten, když klíč použijete po několika letech, tak baterie bude v rozumné kondici a nemusíte hned kupovat předraženou baterii na první pumpě. Dále doporučujeme koupit na hlavní klíč kvalitní obal. V tomto případě klíč je v koženém obalu (úplně vpravo), který uchová klíč po celou dobu jako nový a vyhne se možnému poškození při manipulaci (pádu apod.).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Druhá ukázka přidělání klíčů je u Škody Superb III r.v. 2020, kde se v první fází přidělala samostatná planžete (vč. zavakuování) pro otevření vozidla. Jelikož vozidlo disponuje bezklíčovým systém Kessy, tak zde jen existuje přidělání třetího klíče. Následně tento „nouzový“ Kessy klíč opravdu důsledně schovat ve vozidle.
![]() |
![]() |