Vynechávání podsvícení přístrojových desek

V tomto článku Vás seznámíme s problematikou podsvícení přístrojových desek a to konkrétně na třech vozidlech. Škoda Superb2, Audi A6 a VW Touareg. Jedná se většinou o závadu, která se projevuje vynecháváním podsvícení (částečné nebo sporadické vynechávání). Oprava je individuální. Pokusíme se tyto možnosti oprav nastínit. Není nutné vždy kupovat novou přístrojovou desku, příp. ji vyměnit za starší a komplikovaně přizpůsobovat k vozidlu.

Audi A6

Zde uvedeme dva příklady, se kterými k nám přijeli zákazníci v jeden den po sobě. Obecně to vystihuje časté problémy s těmito přístrojovými deskami. První zákazník přijel s tím, že mu na vozidle už nějakou dobu nefunguje podsvícení displeje maxi-dotu. Přesně podle fotoreportáže vysvětlíme, proč podsvícení nefunguje. Na snímcích je patrno, co se stalo na desce plošných spojů.

 

vozidlo1-audi-a6-01.jpg

Obrázek 1 Pohled na přístrojovou desku, kde displej maxi-dot je tmavý.

vozidlo1-audi-a6-02.jpg

Obrázek 2 Detailní pohled

vozidlo1-audi-a6-03.jpg

Obrázek 3 Vymontovaná palubní deska z vozidla. Náročnější práce automechanika „vyoperovat“ palubní desku.

vozidlo1-audi-a6-04.jpg

Obrázek 4 Samostatná přístrojová deska.

vozidlo1-audi-a6-05.jpg

Obrázek 5

vozidlo1-audi-a6-07.jpg

Obrázek 6 Obnažený pohled na základovou desku, kde je vidět „vyhořelé“ místo.

vozidlo1-audi-a6-08.jpg

Obrázek 7 Detailní pohled základové desky s „vyhořelým“ místem.

vozidlo1-audi-a6-10.jpg

Obrázek 8 Po vypájení vyhořelé součástky vidíme i poškozený tištěný spoj.

vozidlo1-audi-a6-11.jpg

Obrázek 9 Nahrazení vyhořelé součástky vč. nadstavení kontaktních plošek + výměna trafa.

vozidlo1-audi-a6-13.jpg

Obrázek 10 Musíme dbát na důslednou kontrolu, např. vrácený plech se nesmí dotýkat plošek trafa!

vozidlo1-audi-a6-14.jpg

Obrázek 11 Pohled na opravený displej maxi-dot

vozidlo1-audi-a6-15.jpg

Obrázek 12 Přístrojová deska ve vozidle funguje úplně korektně.

 

Příklad číslo dvě. Zákazník si stěžoval, že podsvícení maxi-dotu funguje sporadicky. Opravu provedeme výměnou kritických součástek na podsvícení viz. fotoreportáž.

 

vozidlo2-audi-a6-01.jpg

Obrázek 13 Pohled na přístrojovou desku, kdy momentálně vypadá plně funkční.

vozidlo2-audi-a6-02.jpg

Obrázek 14 Vymontovaná palubní deska z vozidla.

vozidlo2-audi-a6-04.jpg

Obrázek 15 Samostatná přístrojová deska.

vozidlo2-audi-a6-03.jpg

Obrázek 16

vozidlo2-audi-a6-05.jpg

Obrázek 17 Pohled na základovou desku, kde oproti předešlému příkladu nevidíme nic vyhořeného.

vozidlo2-audi-a6-06.jpg

Obrázek 18 Samostatná část základové desky pro výměnu kritických součástek.

vozidlo2-audi-a6-07.jpg

Obrázek 19 Odpájení kritických součástek.

vozidlo2-audi-a6-08.jpg

Obrázek 20 Detailní pohled na integrovaný obvod a trafo.

vozidlo2-audi-a6-09.jpg

Obrázek 21 Výměna provedena, vč. důsledného napájení.

vozidlo2-audi-a6-10.jpg

Obrázek 22 Detailní pohled a kontrola pájení.

vozidlo2-audi-a6-11.jpg

Obrázek 23 I v tomto případě dbáme na důslednou kontrolu (plech se nesmí dotýkat plošek trafa).

vozidlo2-audi-a6-12.jpg

Obrázek 24 Přístrojová deska ve vozidle funguje korektně.

 

Škoda Superb2

U přístrojových desek ve vozidlech Škoda Superb2 se setkáváme také s problematikou podsvícení. Zde se závada projevuje vynechávání podsvícení určitých segmentů.

 

superb1.jpg

Obrázek 25

 

VW Touareg

Problematické přístrojové desky také nacházíme VW Touareg a Porsche Cayenne v platformě s barevným displejem. Oprava se provádí téměř stejně, jak je popsáno v příkladu s Audi A6. Problém se projevuje tím, že displej nemá podsvícení, příp. částečné, blikající nebo má přerušované podsvícení.

 

touareg1.jpg

Obrázek 26